torek, 30. avgust 2016

Škofja Loka, Cerkno, Bolnica Franja

3.-5.6.2016

Anžetov nogometni turnir, pravzaprav Nogometni turnir Jana Oblaka, je bil razlog za obisk Škofja Loke. Pravzaprav bi si mesto zaslužilo več naše pozornosti, ima res lepo srednjeveško mestno jedro z gradom. Prišli smo v petek zvečer, s sabo smo imeli še Anžetovega prijatelja. Njima se seveda ni dalo ven iz avtodoma, s Primožem pa sva šla raziskat, kako zgleda petek zvečer v Škofja Loki. Parkirali smo na parkingu blizu centra, ki ima 5 mest namenjenih za kemperje. (46.167031, 14.309123) Tisti večer je bilo vse zasedeno, ker je bil muzikal Cvetje v jeseni, ljudje so prišli iz cele Slovenije. Potrebno je bilo celo prestaviti avto, ker je zaparkiral en kombi:) No, Primož je moraj najprej najti hrano, našla sva fast food na avtobusni postaji. Potem sva šla na drink v Etno lokal z balkončkom nad Soro, prav luštno. Naredila sva še en giro čez mesto in šla še v en lokal na Cankarjevem trgu, kjer pa je bila zelo lokalna scena. Potem sva že morala nazaj, da otroka nateramo spat.
Zjutraj so imeli otroci zbor že ob 8.30 na nogometnem igrišču v Puštalu. Primož je našel tudi precej bolj idiličen parking ob vodi, bi bilo tam precej prijetneje tudi prespati. (46.165406, 14.311051) Po prvi tekmi, sva si s Primožem vzela čas za vzpon-tek na Lubnik. Možnih poti je precej, mi2 sva šla po poti mimo gradu . Primož je tekel naprej, jaz pa sem potem zgrešila pravo pot na enem odcepu in vrha nisem našla. No, važno, da smo se mal razmigali, da smo potem lažje počakali vse preostale tekme. Jana Oblaka pa nismo dočakali, otroc razočarani.

Pozno popoldan smo se prestavili v Cerkno. Tam kakšnega pametnega parkinga nismo našli, zato smo prespali kar pred vrtcem. (46.128054, 13.987495) Tudi tu smo si šli pogledat večerno dogajanje – bil je en žur v Hotelu Cerkno, mi pa smo obsedeli v prav prijetnem lokalu Gabrijel, kjer sicer poteka tudi Jazz Cerkno.
V nedeljo zjutraj smo se prestavili do smučišča Cerkno, ki je 10 km naprej. (46.156072, 14.048791) Ideja je bila, da bi šel Primož v bike park za par ur, pa so se oni že v petek odločili, da bo bike park zaprt za vikend zaradi slabega vremena… pa v celem vikendu je bila ena ploha. No, mi smo dali ven stole, Anže je imel učne ure za 3 teste, ki so mu sledili, midva sva pa uživala na soncu in mal brala.

Sledil je ogled Bolnice Franja, vsi trije smo bili prvič tam, super zadeva, priporočam tako z zgodovinskega vidika kot same slikovitosti kraja v soteski Pasice.

Partizanska bolnica Franja je bila leta 2007 uničena v povodnji, do leta 2010 pa je bila obnovljena po natančnih načrtih, izdelane so bile kopije predmetov in pridobljeni nadomestni predmeti. Tudi tega nisem vedela, da se Maraton Franja imenuje po zdravnici Franji, ki je večino časa vodila bolnico. Vstopnica za ogled je 5 evrov za odraslega ter 3 za otroke in mladino.