ponedeljek, 29. avgust 2016

Riva del Garda, Arco, Trento

Božični prazniki 2015

Po božični večerji in kupu novih daril, smo se odpravili via Garda. Če bi bil sneg, bi smučali, tako je bilo pa napovedanih 18 stopinj, pa smo šli raje v tople kraje. Prispeli smo sredi noči, se parkirali na PZA (45.879526, 10.858974) v Rivi del Garda (€ 0.50 1/h - € 12,00 24/h - max 48/h).

Na božič nas je bilo tam presenetljivo malo italijanskih kemperjev, se je pa število potem vsak dan povečevalo.
Zjutraj smo se najprej naspali in imeli smo krasen sončen dan. Ker je PZA čisto na začetku (ali koncu) Rive del Garda, smo šli s skiroji do centra, jih parkirali pri gostilni Gallo in naredili turo čez Santa Barbaro, vzpon preko strme lestve (Anže je kar malo zatraumiral, je pa res neprijetno) in naredili krožno pot nazaj.

Razgledi na Rivo in jezero so bili enkratni, edino sonce decembra res kmalu zaide, zato se nam je kar malo mudilo. Sestradani smo iskali gostilno, zaradi praznika je bila seveda naša omiljena (in še precej drugih) zaprta, smo šli potem res v eno najbolj turističnih v centru grada, noben presežek.
Naslednji dan smo se najprej martinčkali ob jezeru, pa v centru Rive – hodili smo naokoli v samih kapucarjih, pojedli odlične testenine v La Pazu-u, nato pa smo se premaknili v Arco (parking za avtodome(45.922236, 10.890515), del navadnega parkirišča, namenjen kemperjem (€1,5/h per le prime 4 ore, €1/h per le ore succ. €10/24h).

Želeli smo se povzpeti na grad, pa je bil seveda tudi ta zaprt, tokrat je bil praznik Štefanovo. Iskali smo še kakšno drugo opcijo do gradu, pa ni šlo. Tudi sicer so bile vse trgovine v Arcu zaprte in tudi ljudi je bilo zelo malo. Kako zelo drugače kot smo navajeni čez prvomajske praznike. S Primožem sva šla še zvečer en giro po mestu, najboljši lokal je wine-bar:)

Zjutraj smo se premaknili proti Trentu – vožnja do tja je zelo slikovita. Trento je z okrog 120.000 prebivalci regionalno središče in glavno mesto svoje pokrajine. Pokrajina Trento je ena najpremožnejših italijanskih dežel in se po življenjskem standardu, kakovosti življenja ter poslovnih priložnostih uvršča na vrh italijanskih pokrajin. Prvi vtis, ko prideš v mesto je, da so okrog njena sami hribi. Povzpeli smo se na enega od njih, 1.096 mnv visok Monte Calisio. Največ težav smo imeli z iskanjem parkinga. Ko smo v drugem poskusu le našli pravo cesto, smo našli tudi čist fajn parking (46.096072, 11.128240) za našo Magdo v vasi Cimone. Vzpon je sicer precej strm, je pa zgornji del gore zelo slikovit, saj je polno jaškov in predorov iz prve svetovne vojne, vmes je nekaj zajl. Anže je bil sicer čisto navdušen. Nazaj grede smo iskali še Forte Casara, vojaško utrdbo, smo se kar namučili, da smo jo našli, pa je zaprta za ogled  - kakšno razočaranje.

V Trentu smo spali na ogromnem parkirišču, polnem avtodomov (46.076317, 11.109631, 5 evrov). Parking ima tudi prostor oskrbo avtodomov. Dopoldan smo si ogledali mesto, prav prijetno presenečenje. Stari del mesta ima ohranjeno srednjeveško in renesančno mestno središče. V samem centru je kar nekaj impresivnih stavb, zelo lep je trg z Neptunovim vodnjakom in impresivno mestno katedralo. Tudi prav presenetljivo veliko turistov je bilo tam.

Druga velika znamenitost je grad Buonconsiglio, ogromen kompleks. Grad je bil rezidenca škofov Trenta od 13. stoletja do konca 18. stoletja, in je sestavljen iz niza stavb iz različnih obdobij, zaprtih z obzidjem (Castelvecchio je najstarejši del). V gradu je na ogled velika umetniška in arheološka zbirka, ki dokumentira zgodovinske in umetniške dogodke Trenta in njegove okolice. Vstopnina je 10 evrov za odraslega in 6 za otroka.

Naše raziskovanje smo zaključili z dobrim kosilom v restavraciji in piceriji Oldbar. Ponosno smo preizkušali naše novo pridobljeno znanje italijanščine, ki je je ravno zadost, da znamo naročit hrano in pijačo.