sreda, 23. januar 2013

Osojsko jezero, grad Ostrovica

Vikend 27.7.-29.7.2012

Na enega najbolj turističnih vikendov poletja smo se odločili za avstrijsko jezero, glede na ne preveč obetavno vremensko napoved, smo se odločili za Ossiacher See. Ossiacher See je ledeniško jezero, ki leži na nadmorski višini 488 mnm, severno od Beljaka na Koroškem v Avstriji. S površino 10,6 km2 je za Vrbskim jezerom drugo največje jezero v Celovški kotlini, in tretje največje jezero na Koroškem. Dolgo je okoli 11 km, široko pa od 700 do 1.500 m in globoko do 47 m. Leži pod znanim smučiščem Gerlitzen.

Ob jezeru je 14 kampov, izbrali smo CampingBad Ossiachersee. Kamp je bil v petek popoldan poln, komaj smo našli prostor med šotori. So komentirali, da je tako samo 14 dni v letu… V kampu pa sami Nemci, Nizozemci, Avstrijci in nekaj Dancev, podobno kot Vrsar, samo, da ni Slovencev. Zvečer se pošteno ohladi, tako da brez dolgih rokavov ne gre, pa tudi vlage je veliko. Čez dan je bilo pa okoli 30 stopinj, voda je imela pa 23 stopinj. Na in ob jezeru se sicer izvaja polno športnih aktivnosti, od jadranja, padalstva, kolesarjenja, pohodništva.

Primož se je v soboto dopoldan odpravil z gondolo na Gerlitzen in z monociklom dol, požel kar nekaj navdušenja med pohodniki:) Midva z Anžetom pa sva se kopala, kartala in brala. Popoldan pa smo se odpravili na raziskovanje s kajakom, najprej smo šli na plavajoči pomol sredi jezera, kjer je bila največja zabava skakanje z njega…

Šli smo do plaže, kjer so hoteli in potem do izliva jezera v reko na severni strani Beljaka. Na tem delu je nekaj krasnih hiš z lastnimi pomoli, travo ob jezeru, ni slabo:) Midva sva dobila žulje, ampak na večerni mini golf smo pa še šli.

V nedeljo zjutraj smo dolgo spali, tako da z vzponom na Gerlitzen ni bilo nič, smo se šli kopat namesto tega. Ob 12-ih smo morali iti ven iz kampa (kopali bi se še lahko) in smo se odpravili proti gradu Ostrovica.

Na poti proti gradu smo zagledali mesto, ki je izgledalo zanimivo - St. Veit an der Glan(Šentvid ob Glini), pa smo se ustavili. V stari del mesta vstopiš skozi obzidje, vse tako spedenano. Sprehodili smo se skozi peš cono s trgovinami, do glavnega trga z Rotovžem, ampak kaj ko je bilo vse kot izumrto. Lokali v glavnem zaprti, komaj smo našli enega za kofetek.

Grad Ostrovica (Hochosterwitz) je 7 kilometrov naprej od mesta in je eden najslikovitejših gradov v Avstriji. Stoji na 160 m visoki skalni vzpetini, ki se dviguje nad dolino. Značilnost gradu je 14 obrambnih vrat s petimi dvižnimi mostovi nad »volčjimi jamami«, ki so služili zaščiti pred turškimi vpadi. Grad ni bil nikoli premagan. Nanj se je mogoče pripeljati z vzpenjačo, ali pa prehoditi 620 m dolgo pot. Mi smo se odločili za peš pot skozi 14 obrambnih vrat, ki so Anžeta navduševala. Na grajski vzpetini je tudi cerkev.

Ogledali smo si muzej, ima ogromno orožja, ščitov, slik, naš mali navdušen. Obiskovalcev presenetljivo ni bilo veliko na tak turističen vikend, tudi razne dodatne aktivnosti se niso izvajale. Še dobro, da smo srečali skupino Slovencev, preoblečene v graščake, viteze, dvornega norčka.

Sicer pa je grad zelo slikovit. Ves čas našega obiska so grozili nevihtni oblaki in ko smo prišli nazaj do avtodoma, se je pošteno ulilo. In močni nalivi z vetrom so bili vse do naše, sončne strani Alp:)