četrtek, 22. september 2011

Ujča, Senj

Vikend 16.-18.9.

Glede na napovedane poletne temperature in naporen teden, smo se odločili za morje. Tokrat Ujča, 4 kilometre naprej od Senja. Ko smo v petek zvečer prispeli do kampa, se je za pravi izziv pokazal most pod katerim je potrebno iti, da prideš do kampa. Širok je 2,8 m, visok 3 m, dolg pa kakšnih 20m.

Avtodom je potrebno zelo natančno zapeljati skozi, da ne pride do nesreče. Grozno za gledat:) Srečno smo prišli skozi, postavili so nas v prvo vrsto ob morju in cela romantika. Ponoči zelo piha, zjutraj se veter umiri. Kamp je v majhnem zalivu, med skalami, plaža peščena, lepo.

Naslednje jutro ugotovimo, da gre za madžarsko "potapljaško bazo", saj so tam res sami Madžari, ki hodijo na potapljanje, so zorganizirani, vozijo jih s čolnom na potapljanje, preostanek pa se namaka v neoprenskih oblekah in čaka na svoj potop. Začetniki pa se učijo v zalivu.

Mi se nismo pustili motiti, smo se nakopali, naskakali s pomola, odkrivali tekaške poti po bližnjih vaseh v podnožju Velebita.

Popoldan smo rentali pedolino in ugotovili, da se v brezvetrju da kar hitro in daleč priti, tako da smo odkrili kar nekaj lepih zalivov in jam v bližnji okolici proti Senju, šli do zaliva Spasovac, kjer so 3 hiše in 2 plaži, do zalivčka z izvirom mrzle vode.

Ker nas v kampu (ki je bil enkrat dražji od Rače v Sv. Juraju, in to zelo neupravičeno), niso pustili ostati popoldan po odjavi, smo se odločili, da si gremo ogledat Senjsko trdnjavo Nehaj in samo mesto Senj.

Senj je najstarejše mesto severnega Jadrana in ima polkrožno obliko. S treh strani ga obkrožajo visoki gorski grebeni, na četrti strani pa je morje. Mesto je zelo izpostavljeno burji, tako da je pozimi eno najhladnejših mest na hrvaški obali Jadrana. Senj je slovito zatočišče uskokov, borcev proti Turkom in Benečanom v 16. in 17. stoletju, zelo spretnih v bojih na kopnem in izkušenih na vodi. Stari del mesta je precej slabo ohranjen, veliko stavb je namreč v precej slabem stanju. Na nedeljsko septembrsko popoldne je bilo nekaj turistov, domačini pa so se v glavnem odpravljali na kopanje. V samem naselju so največje znamenitosti Velika placa, baročni trg, frančiškanski samostan in romanska katedrala sv. Marije, ter mestni muzej v gotsko-renesančni palači Vukasović, zgrajen v 15. stoletju.
Trdnjavo Nehaj je senjski kapitan Ivan Lenković leta 1558 zgradil na hribu nad mestom. V trdnjavi je muzej, ki ima stalne razstave o senjskih uskokih, o senjskih cerkvah skozi zgodovino in o zgodovini same trdnjave. Z vrha trdnjave se razteza čudovit razgled na otoke Rab, Goli otok, Prvić, Cres, Krk in na planine Gorskega kotra, Učko in Velebit. Cena je 20 kun za odrasle, otrok star 6 let je imel brezplačno vstopnino. V spodnjem nadstropju je tudi restavracija.

1. Bravo za tunel! :)
    Kok velik pa je ta kamp? Zgleda tok simpatičen, da ga bo treba enkrat kar obiskat.

2. Majhen kamp, za nekaj šotorov in ene par avtodomov.