Poleti so z Magdo po svetu potovali Eva, Miha in Jan. Tu je poročilo.
(3.-21. avgust 2015)
1.dan:
Prespali na PZA Maxau am
Rhein – ob reki Ren, ob avtocesti, brezplačen, brez oskrbe, prijeten.
Ob 9h smo bili že na AC,
ki vodi proti severu: najprej po širokem renskem podolju – je zelo široka
dolina reke Ren, ki je v celoti obdelana, veliko je vinogradov, zelenjave,
pravkar požetega žita, koruze,... Valovita in razgibana pokrajina, povsod so
vetrne elektrarne.
Dolina Rena se proti
severu zoži,na izhodu št.43 gremo v St.
Goar, kjer si ogledamo grad Ruine Rheinfels (iz 13.st.), pečino Loreley in kip
deklice Loreley (H. Heine). Prične deževati in precej se shladi.
Nadaljujemo vožnjo po AC mimo Koblenza, Bonna, Kölna, Aachna, Maastricha (NL), Bruslja v bližino Bruggea, kjer prenočimo v kampu Malpertuus. Zaračunajo nam 51€ (več kot 3x preveč), kar se kasneje izkaže, da je bistveno preveč (so nas hoteli ogoljufati, ali so bili samo tako neumni?!).
Nadaljujemo vožnjo po AC mimo Koblenza, Bonna, Kölna, Aachna, Maastricha (NL), Bruslja v bližino Bruggea, kjer prenočimo v kampu Malpertuus. Zaračunajo nam 51€ (več kot 3x preveč), kar se kasneje izkaže, da je bistveno preveč (so nas hoteli ogoljufati, ali so bili samo tako neumni?!).
3.dan:
V kampu se stuširamo,
pospravimo in na recepciji, potem ko sva vljudno povedala, da so nam računali preveč,
dobimo preveč zaračunan denar nazaj. So se opravičevali in malo sprenevedali.
Vozimo se preko precej
dolgočasne ravne pokrajine severne Belgije, mimo Brugga, Ostendeja, Dunkerqua
do Calaisa. Do odhoda trajekta je še precej časa, zato se sprehodimo po centru
mesta in nato 2 uri pred napovedanim odhodom zavijemo proti pristanišču. Ob
poti nas pretresejo pogledi na množice beguncev ob cestah, zasilna bivališča v
grmovju in policaje, ki jih čuvajo. Nekaj beguncev štopa. V pristanišču dobimo
št. steze, kjer moramo čakati in potem se počasi vkrcamo na ogromni trajekt (8
nadstropij, ogromno kamionov, osebnih vozil, avtodomov, počitniških prikolic
bistveno manj). Vožnja traja slabo uro in pol, preživimo na palubi. Ves čas vzporedno
z ladjo jadra galeb, mečemo zdrobljene pasje piškotke, ki jih elegantno ulovi.
Pred Dovrom imamo čas s palube fotografirati in občudovati znamenite bele
dovrske klife.
Prestavimo uro za eno
nazaj, zapeljemo s trajekta in naredimo prvih nekaj sto metrov po levi ter se
zaparkiramo ob plaži. Iščemo nekoga, ki bi nam zamenjal papirnati denar v
kovance, da bi lahko plačali parkiranje, pa nam povejo, da je čez noč
parkiranje zastonj. Še boljše. Pojemo večerjo, gremo na krajši sprehod in spat.
4.dan:
4.dan:
Po mirno prespani noči ob
cesti ob plaži, zgodaj odpeljemo iz Dovra. Vozimo po avtocesti M20, obvozimo
London po vzhodni in severni strani (M25), potem pa po cesti A1 (delno je
avtocesta, delno hitra cesta), ki pelje ves čas od juga proti severu. Odločimo se, da pridemo do Škotske čim prej. Ob 17.30
se namestimo v kampu »Hadrian`s Wall« (N54.98620 / W2.42231) zahodno od
Newcastla. Zelo lep, prijeten kamp, WiFi, topla voda, 10 min peš do
Hadrijanovega zidu.
Po večerji se sprehodimo
do zidu, hodimo nekaj časa vzporedno z njim, fotografiramo, občudujemo
prostrano valovito zeleno pokrajino ob zahajanju sonca, povsod ovce, krave,
vsenaokrog pa mir in spokojnost.
Hadrijanov zid so
zgradili Rimljani med 122 in 128 n.š. z namenom, da bi ločili Rimljane in
Škotske Pikte. Bil je eden največjih rimskih gradbenih projektov, saj meri 73,5
milj, gradilo ga je 16 000 mož, poteka pa od zaliva Solway Firth na zahodu do
izliva reke Tyne na vzhodu. Danes poteka ob njem pešpot »Hadrian`s Wall Path«.
5.dan:
Dopoldne preživimo v
Vindolandi – rimski garnizon in vas, ki sta nastala ob gradnji Hadrijanovega
zidu. Vidna struktura vasi, organizacije naselbine, vodovod, centralno
ogrevanje, etc. Imenitni muzej s skoraj 2000 let starimi predmeti, ki so se
dobro ohranili v šoti (npr. čisto ohranjeni usnjeni čevlji, popisane lesene
ploščice…). Izkopavanja še vedno
potekajo.
V Carlislu nakupimo vodo,
kruh, malico, nato končno prispemo na Škotsko. Po avtocesti se zapeljemo mimo
Glasgowa do zaspanega pustega mesteca ob Firth of Clyde, Helensburgh, kjer na
parkirišču ob morju prenočimo.
6. dan:
Zbudi nas sonce in modro
nebo z nekaj oblaki. Odpravimo se proti severu proti Loch Lomondu. Ob zahodni
obali jezera so ob cesti številna počivališča, na vseh so parkirani avtodomi,
ki so tam prenočevali. Ustavimo se v slikoviti vasici Luss na obali jezera, od
koder je lep pogled na številne jezerske otočke in goro Ben Lomond (974m). Loch
Lomond je največje britansko jezero (38 km dolžine, 8 km širine, 214m globine),
imenujejo ga »kraljica škotskih jezer«.
Nameravamo po cesti ob
jezeru proti severu, vendar je zaprta, zato moramo na vzporedno stransko cesto,
ki je zelo ozka, večinoma je zelo oteženo srečevanje, zato porabimo za 5,5km 2
uri in pol. Je bilo pa zanimivo gledati angleške starodobnike, saj je potekal
raly »Three Lochs Classic«.
Prečkamo prelaz z n.v.
okoli 170m in imamo vtis, da smo na 1500m ter se ustavimo v mestecu Inverarey,
znanem po črno-belih hišah in seveda gradu. Sprehodimo se po dveh glavnih
ulicah v mestu s trgovinicami za turiste. Zaidemo v prvo, na naši poti,
trgovino z viskiji. Lokalni viski je okrog 70 funtov. Začne deževati.
Peljemo se naprej proti
Fort Williamu po lokalnih cestah, ki so pa povsod dobre, gladke. Ob poti so
sami gozdovi in pašniki (ovce, krave, škotsko govedo). Ustavimo se na
počivališču ob cesti v bližini Glencoea.
7.dan:
Celo noč dežuje, tudi čez
dan je oblačno ali pada – dež je za naše pojme nenavaden, saj večinoma zelo,
zelo drobno prši, tako da ni potreben dežnik, kapuca zadošča. Ustavimo se v
Glencoe Visitors Centre, muzej, ki prikazuje dolino Glen Coe ter okoliške hribe
(geološki nastanek, poledenitev, alpinizem, ohranjanje narave,...). Verjetno je
naš muzej TNP boljši. Predstavijo tudi razne legende, predvsem pa znameniti
»The Glencoe Massacre« (13.feb. 1692 je bilo pobitih 37 članov klana MacDonald,
okrog 40 pa jih je umrlo na begu).
Nadaljujemo proti Fort
Williamu, ki leži pod najvišjim vrhom Velike Britanije, Ben Nevisom (1344m). Zapeljemo se po dolini Glen Nevis in naredimo
krajši sprehod.
Od Invernessa proti JZ se
vleče kaledonska prelomnica, The Great Glen – poteka preko številnih jezer, od
Loch Nessa na SV do Loch Linhnhe na JZ.
Ustavimo se ob
kaledonskem kanalu (poteka od Invernessa do Fort Williama) , natančneje,
ogledamo si »Neptune`s Staircase« (8 zapornic, 21m višinske razlike, da
napolnijo oz. uravnajo vodo v eni zapornici traja približno 10 min, plovba od
zgornje do spodnje, oz. obratno traja 1,5 ure).
Naslednji postanek je v
Glenfinnanu, ki je znan po železniškem viaduktu preko katerega se Harry Potter
in njegovi sošolci peljejo v Hogwarts. Gneča. Zelo lep pogled na Loch Shiel.
Prenočimo v kampu blizu Kyle of Lochalsh (N57°17'7'',
W5°37'28''). Upravnik se pritožuje nad dežjem, pravi, da je letošnje poletje
»awful«.
8.dan:
Današnji dan je bil
posvečen otoku Skye. Je drugi največji škotski otok, poznam je kot meglen otok (Eilean
a Cleo = Misty Island). V pokrajini se prepletajo gore, zelene doline, različne
obale, slapovi, močvirja,... Kamnine, ki ga gradijo so med najstarejšimi v
Evropi (bazalt, graniti, gabro). Voda teče povsod, iz višjih predelov se
stekajo potoki ali manjše reke proti morju. Presenetijo s svojo barvo, ponekod
je voda skoraj črna, drugod rdeča, če pada preko slapov je lahko oranžna ali
rumena. Skye predstavlja trdnjavo keltskega jezika, saj ga govori še več kot
50% prebivalstva.
Iz Kyle of Lochalsh se
zapeljemo preko mostu (zgrajen 1995) na otok Skye. Prvi postanek je v
destilarni Talisker na zahodu otoka. Ker bi morali na ogled čakati dve uri,
pogledamo ponudbo viskijev v trgovini in najdemo primere po 500 oz. 700 funtov.
Naslednji ogled je grad
Dunvegan, ki je sedež klana MacLeod, tu so živeli več kot 700 let. Ima zelo
lepo lego, bogato opremljen, vrt.
Usmerimo se proti S na
polotok Trotternish in ga obvozimo po obeh straneh. Zanimiv je »Skye Museum of
Island Life« v Kilmuriru (neke vrste skansen, v s slamo kritih hiškah prikazano
življenje na otoku pretežno v 19.st.). Prodajalka v trgovinici je po telefonu
govorila v škotščini (gaelic), s še dvema pa so se pogovarjali mešano, malo
angleško, malo gaelic. Na vzhodni strani Trotterisha se ustavimo pri Kilt Rock,
kjer se odpre pogled na zanimive klife iz bazalta, mimo parkirišča pada preko
klifov okrog 90m visok slap. Slikovito. Malo naprej fotografiramo Old Man of
Storr, 49m visoko iglo, je del 15km dolgega grebena zaporedno nanizanih
nazobčanih skalnih oblik.
Prenočimo na velikem
javnem parkirišču ob morju v mestu Portree – brezplačno. Odločimo se, da gremo
jest v mesto – Fish and Chips je zelo dober. Dežuje, skoraj brez prestanka, cel
dan.
9.dan:
Dan brez dežja. Iz
parkirišča v Portree na Skyeu se odpeljemo proti jugu, nazaj čez most proti Kyle
of Lochalsh. Malo naprej je grad Eilean Donan, najbolj slikovit grad Škotske
(njegova podoba predstavlja eno najbolj tipičnih razglednic Škotske). Leži na
otočku, ki ga kamniti most povezuje s kopnim. Strašna gneča, zato ga samo
fotografiramo.
Usmerimo se proti severu
na slikovito cesto po zahodni obali. Pokrajina je divja, ves čas se vozimo ob
Loch-ih (jezera in tudi ozki morski zalivi), po glen-ih (doline), med njimi pa
hribi različnih barv. Bolj ko gremo proti severu, manj je dreves, čeprav so
n.v. hribov nizke (vse pod 1000m).
Ceste so dobre, precej
poti predstavljajo »Single Track Roads« - ozke ceste za en avto, vsakih nekaj
100m so izogibovališča »Passing Points«.
Ustavimo se v manjših
prijetnih, lepih pristaniških mestecih Plockton in Ullapool ter se sprehodimo.
10.dan:
Zgodaj vstanemo, se
odpeljemo proti zalivu Tarbet, od koder
vozijo čolni na otok Handa. Smo prvi pri blagajni, tam še nikogar. Malo čez
deveto pridejo in Roger nas ob pol desetih z majhnim čolnom zapelje na otok.
Vožnja traja 15min, precej piha in morje valovi, nas malce premetava. Pričakata
nas dva »rangerja«, ki delata tam kot prostovoljca, nas popeljeta do zavetišča
in razložita, kako se je potrebno na otoku obnašati. Handa island je rezervat
za živali (Wildlife Reserve – sodi v Scottish Wildlife Trust). Na njem gnezdijo
številne ptice, najbolj znane so njorke (Puffin), vendar so, žal, pred enim
tednom odletele (na otoku so od aprila do konca julija). Po otoku se sprehajamo
okoli 3 ure – čudovita pokrajina, ponekod visoki klifi, drugod peščena nizka
obala s sipinami. Videvamo različne ptice, v travi so že veliki mladiči GREAT SKUA, ARCTIC SKUA, RED GROUSE. Ko gremo
mimo njih, nas njihovi starši preletavajo v nizkem letu in nam imajo veliko za
povedati. Na klifih vidimo mladiče KITTIWAKE, RAZORBILL, ki jih prav tako starši
hranijo. Po otoku so povsod v mehkih tleh luknje – ugotovimo, da so zajčje,
povsod jih videvamo. Na otoku srečamo
slovensko družino iz Škofje Loke. Ogled zaključimo v peščenem zalivu, kjer v
zavetju sipin počakamo Rogerja, da nas zapelje nazaj.
Pot nadaljujemo proti
severu, vozimo se po Severni turistični cesti (North and West Highlands Tourist
Route). Spet smo navdušeni nad pokrajino – barja, tundrsko rastje, široke, ozke
doline, jezerca, globoko v kopno segajoči ozki morski zalivi... Cesta je
večinoma »Single Trail Road«, prometa kar precej, zato gre počasi, ker se
umikamo na »Passing Points«, pogosto moramo ustaviti ovcam ali pa kravam, ki
hodijo po cesti. Peljemo se mimo Durnessa, Tongua do Strathy Point – Proti S
usmerjen polotok s svetilnikom. Na parkirišču ob kmetiji ustavimo. Vprašamo
kmeta, če lahko ostanemo čez noč, prijazno dovoli. Na škatli ob ograji piše
»Free range eggs«, odpremo, tam sta 2 zavitka jajc po 6. 1 funt za zavitek je
potrebno dati v majhno škatlico zraven. Zaupanje velja povsod po Škotski.
11.dan:
Pozno vstanemo, vreme
sončno, temperature ves dan okoli 20°. Ustavimo se v Thurso za tankanje in
kruh, nato se odpeljemo do najsevernejše točke Velike Britanije, Dunnet Head.
Na rtu je svetilnik, gledamo Orknejske otoke in uživamo v sončnem vremenu in
miru.
Na poti gledamo številne
zalive s peščenimi plažami – ker je sončno, so povsod ljudje, nekaj jih hodi po
vodi, tudi kopajo se.
Naša pot proti severu je
zaključena, obrnemo na jug. Vozimo se ob vzhodni obali proti Invernessu. V
manjšem kraju vidimo nek sejem, orkester z dudami, neke igre. Ker smo
radovedni, ustavimo – ogromni možakarji v kiltih mečejo uteži čez glavo v
višino preko več kot 3 m visoke letve. Ploskamo.
V Invernessu parkiramo na
parkirišču pri Aldiju, 10 min peš do centra mesta.
Gremo na sprehod v
središče Invernessa – prijetno, simpatično mesto ob reki Ness s številnimi
mostovi in cerkvami. V pubu z živo
glasbo popijemo lokalno rdeče pivo.
12.dan:
Ker ne želimo, da smo na
parkirišču še takrat, ko se odpre trgovina, se zgodaj odpeljemo do Loch Nessa
do gradu Urquhart Castle. Tam smo dosti preden pridejo tja uslužbenci.
Fotografiramo ga iz parkirišča, pogledamo, če bi se slučajno kje prikazala Nessie,
ker je ni, se odpeljemo naprej.
Naslednji postanek je
Culloden Visitor Centre, 10 km vzhodno od Invernessa, kjer je bilo prizorišče
zadnje bitke na britanskih tleh. 16. aprila 1746 so se spopadli Jakobiti pod
vodstvom Bonnie Prince Charliea (26 let), ki je želel prevzeti prestol in redna
angleška vojska. Jakobiti so bili poraženi. Muzej je zelo zanimiv, dober film,
ki prikazuje bitko, izven muzeja hodiš po področjih, kjer je bitka potekala.
Nekaj kilometrov naprej
smo obiskali še Clava Cairns, 4000 let stare predzgodovinske gomile.
V dolini Speyside, ki je
znana po številnih destilerijah viskija, smo poiskali kamp v kraju Aberlour.
13.dan:
Spet se zbudimo v dež,
kar precej močno dežuje. V avtodom natočimo vodo, odlijemo umazano in se
odpeljemo par km naprej do destilerije Glenfiddich. V Lonely Planetu iz 2015
piše, da je zastonj, vendar nam zaračunajo po 10 funtov. Vodička navdušeno
predstavlja ves proces pridobivanja viskija, ki je, seveda, najboljši na svetu.
Zanimivo. Zaključimo s pokušino 4 različno starih viskijev. V bližnjem mestu
Dufftown (mesto se oglašuje kot »The Malt Wisky Capital of the World«), gremo
po glavni ulici gor in dol in pregledamo ponudbo viskijev v »The Whiskey Shop«
- so iz vseh koncev Škotske in bilo bi jih naj več kot 600 različnih.
Ugotavljamo, da so v destilarnah cene njihovih viskijev najvišje, najcenejši so
v velikih trgovinah (Tesco, Co – operative,..).
Peljemo se po robu
Aberdeena in pri kraju Forfar poiščemo piktske kamne (7.st.), najdemo samo dva.
Nič ni dobro označeno ali razloženo.
Pozno popoldne zavijemo
proti St.Andrewsu – središče golfa v VB. Ima najstarejšo univerzo na Škotskem
in tretjo najstarejšo v VB (1613), lepo staro mestno jedro in peščene plaže.
Vreme je sončno in toplo.
Prenočišče poičemo po
koordinatah (N 56,05231 W 003,28914), ki smo jih dobili od Škofjeločanov na
Handi. Parkirišče v kraju Aberdour ob plaži Silver sands nasproti Edinburga.
14.dan:
14.dan:
Naš cilj danes je
ogledovanje Edinburgha, vendar imamo težavo že na začetku, saj skoraj eno uro
iščemo parkirišče. Parkirišče pod gradom, ki bi naj bilo v nedeljo brezplačno,
je danes zaprto. Parkiramo v stranski ulici pred pubom precej blizu centra. Hodimo
po ulicah, pogledamo eno gotsko cerkev, »art market«, Princess Street. Podamo
se na grad, neznosna gneča – nikomur ni bilo do ogledovanja gradu. Odidemo
navzdol po Royal Mile in ker je v nestu slavni Fringe (vsakoletni gledališki
festival, ki traja tri tedne v avgustu), so povsod ulični umetniki, glasbeniki,
tisti, ki vabijo na predstave in nepregledna množica turistov. Zabavno, vendar
po 10 dnevih mirne, idilične Škotske, je to preveliko nasprotje, zato gremo še
na Fish&Chips in lokalni ale v pubu pri avtodomu in se odpeljemo proti
jugu.
Na meji med Škotsko in
Anglijo nas prevzame malce nostalgije, ker je Škotska res imenitna. Še bomo
prišli.
Peljemo se skozi
Carlisle, želimo prenočiti na parkingu, nam ni simpatičen, gremo dalje proti
Lake Districtu v mestece Cockermouth, rojstni kraj najslavnejšega pesnika Lake
Districta, Williama Wordswortha, in prenočimo na parkirišču ob reki (N 54°
40'2,1'' W 3°21'57,4'').
15.dan:
Velik del današnjega
dneva je namenjen Lake Districtu (narodni park). Prvi postanek je v kraju
Keswick ob jezeru Derwent water. Parkiramo ob jezeru (vsa parkirišča so »Pay
and Display« - 2funta /uro), v »Visitors Centru« nam prodajo brošuro za pohod
do Castelrigg Stone Circle. Cel krog naredimo v slabih treh urah. Hodimo po
gozdu, med pašniki, po mehki travi, s hribi povsod naokrog. Castelrigg Stone
Circle je skrivnosten krog iz 38 kamnov in še 10 v krogu, ki so postavljeni
pravokotno, postavili naj bi jih okrog 3000 p.n.š. (1000 let prej kot
Stonehenge). Zelo zelo lepo.
Naslednji postanek je
Grasmere, vasica, kjer je stanoval Wordsworth in je tam tudi pokopan. Gneča je
velika, zato ne obiščemo njegove hiše, gremo samo do groba, kjer je pokopan on
in veliko njegovih sorodnikov.
Vozimo se še mimo nekaj
krajev in jezer. Lake District je očitno zelo turistično območje Anglije. V
glavnem so tam Angleži, jadrajo, čolnarijo po jezerih, si ogledujejo
znamenitosti in veliko hodijo v hribe. V vsaki vasi so bile trgovine z
alpinistično, pohodno opremo, plezalne stene, ponudbe za izlete, pohode,...
Dan je zelo topel (preko
20°), gneča povsod, zato se odločimo, da gremo čim bolj proti jugu Anglije.
Peljemo se po avtocesti M6 (večinoma so 3 pasovi v eno smer, zelo veliko
prometa, naporna vožnja) mimo
Liverpoola, Manchestra, Birminghama do Stratforda upon Avon in najdemo kamp (N
52°11`5,5`` W 1°43`25,6``) ob hipodromu
za konjske dirke, Stratford Racecourse (plačali 14 funtov).
16.dan:
Pozno dopoldne menjamo
vodo v avtodomu in gremo v Stratford upon Avon. V mestu je veliko parkirišč,
seveda so »Pay and Display«, za 2 uri plačamo 2 funta. Mesto je lepo, veliko
hiš srednjeveških, ostale v stilu. Večina stvari je posvečenih največjemu
angleškemu, tudi svetovnemu, bardu, Williamu Shakespearu. Na reki Avon so
turistične ladje, ljudje veslajo, največji kip je, seveda Shakespearov, okoli
njega liki iz njegovih del (Hamlet, Lady Macbeth,...), na peš coni njegova
rojstna hiša, kjer je spet nepopisna gneča (za ogled ti dajo uro in potem čakaš
– mi smo se temu izognili), veliko trgovin s spominki, knjigarne z njegovimi deli
in vse mogoče. Kupimo njegov najbolj znani sonet (št.18).
Peljemo se skozi
Cotswolds – pokrajino, ki je bila srednjeveško središče trgovanja z volno. Hiše
so medene barve, veliko s slamo krite, okoli njih pašniki. Ustavimo se v
Chipping Campden.
Popoldne se vozimo proti
jugu po stranskih cestah, pogosto ob obeh straneh rastejo drevesa, tako da
zgleda, kot da je speljana skozi tunel. Ustavimo se v Gloucestru, v velikem
Tescu in nakupimo viskije za domov (v supermarketih so precej cenejši kot v destilarnah).
Najdemo parkirišče ob
nizu zapornic pri mestecu Devizes, (N 51°21`18,2`` W 2°01`03,7``). Piše, da je potrebno plačati
4funte za 8ur, plačati je potrebno v bližnji gostilni, ki pa je zaprta. Prijetno.
17.dan:
V Stonehenge pridemo ob
10h, odprejo pa ob 9.30. Parkirišče pri »Visitors Centru« je veliko, še precej
prazno. Če kupiš karte, menda dobiš uro, ko smeš not. Do kamnov vozijo
avtobusi, po cesti in po pašnikih je speljana pešpot. Odločimo se za sprehod,
do kamnov je 1,5 milje. Tik preden pridemo do njih, nas prijazni paznik
povpraša po kartah in ker jih nimamo, nas napoti na pot ob ograji ter reče, da
se od tam tudi zelo dobro vidi. Res je, mi smo samo 20m bolj stran od kamnov,
kot tisti s kartami. Fotografirati se da lepo, malo je potrebno počakati, da se
umakne množica, vzdušje je pa, kljub temu čarobno. Zakaj in kako so postavili
tako velike kamne v kroge, se še vedno ne ve. Zunanji krog so postavili okrog
3000 p.n.š. (neolitik), 1000 let kasneje pa notranji krog kamnov iz granita
(predpostavljajo, da so te ogromne 4t težke kamne privlekli iz gora v južnem
Walesu, oddaljenem 250 milj). Nazaj hodimo po mehkih pašnikih med ovcami in kravami.
Takoj, ko pridemo do avtodoma, začne deževati. Zapeljemo se par km naprej do še
enih okrogle formacije, Woodhenge.
Za cilj današnjega dne
imamo Dover, vendar se vmes ustavimo še v mestecu Sandwich, ki je dalo ime
sendviču. »Fourth Earl of Sandwich« je naročil naj mu postrežejo meso med dvema
rezinama kruha zato, da je lahko kartal vso noč in mu ni bilo potrebno vstati
od mize, pa tudi , da si ni umazal rok z mesom. Mesto je srednjeveško, precej
zaspano, ne prodajajo sendvičev na vsakem koraku, kot bi pričakovali. Turistov
ni.
18.dan:
Ponoči je deževalo,
zjutraj je bilo toplo in soparno. Dolgo smo spali, potem se na kratko
sprehodili po mestu. Dover je moral videti precej boljše čase, saj je precej
zapuščenih lokalov in malo turistov.
Trajekt je imel skoraj
uro zamude. Spet so nas celo pot spremljali galebi, ki so dobivali priboljške –
kruh smo nastavili na ograjo in so ga pobrali, ali pa ujeli v letu. Trajekt je
ogromen, ima 8 nadstropij (vanj gre ogromno kamionov, avtodomov, prikolic,
avtomobilov ), zunanji krov je le zadaj, znotraj je velika trgovina, nekaj
barov, restavracija, manjše igralnice (igre na srečo), sobe z video igrami,
tuši za tovornjakarje, wc-ji… V Calaisu je bila megla. Ob cesti okoli
pristanišča so postavili dvojno vsaj 4m visoko ograjo proti beguncem. Za njo so
zasilna bivališča beguncev, povsod so policaji oboroženi kot Robocopi. Pred
nami so zaprli cesto, da so prepodili nekaj beguncev nazaj za ograjo.
Pretresljivo.
Kmalu za Calaisom
zapeljemo z avtoceste na prostor, kjer lahko odtočimo sivo vodo in stranišče.
Vozimo po AC Calais – Bruselj – Liege – Trier. Prenočimo na počivališču ob
avtocesti.
19.dan:
Voziti se začnemo že ob
4h zjutraj in peljemo po AC mimo Karlsruhea –Stuttgarta – Ulma – Münchna –
Salzburga –Karavanškega predora –domov. Doma smo okoli 17h.
ŠE NEKAJ OPAŽANJ:
CESTE V VELIKI BRITANIJI
Avtoceste imajo oznako M – večinoma so tripasovne, v okolici
velikih mest pa štiri ali petpasovne. Počivališča (Services) niso zelo pogosta,
ponavadi je potrebno zapeljati ven iz avtoceste. Ob avtocesti so mesta za
ustavljanje (P), ki so pa zelo ozki pasovi tik ob vozišču.
Hitre ceste so označene z
A in imajo lahko tudi 2 pasova v eno
smer, včasih imajo ob robu ozko kolesarsko stezo.
Podeželske ceste v
Angliji imajo ob robovih drevesa, visoke grme, ki so postrižene kot visoke
ograje tik ob vozišču, tako da delujejo kot zeleni tuneli.
Škotska ima veliko
»Single Track Roads« - zelo ozke ceste, za samo en avto, vsakih 100 oz. 200m je
izogibovališče, »Passing Point«. Vsi vozijo zelo vljudno, dajejo prednost,
čakajo.
Cene nafte so se gibale od 1,099£ do 1,229£ za liter.
PZA
V Veliki Britaniji ni prav veliko PZAjev. Prostorov za servise, za odlitje in dolitje vode nismo našli, zato smo morali na 3 dni v kampe, da smo se tam oskrbeli. Kampov je povsod veliko, so lepi, dobri, plačevali smo pa od 14£ do 27£ za avtodom in 3 osebe.
PZA
V Veliki Britaniji ni prav veliko PZAjev. Prostorov za servise, za odlitje in dolitje vode nismo našli, zato smo morali na 3 dni v kampe, da smo se tam oskrbeli. Kampov je povsod veliko, so lepi, dobri, plačevali smo pa od 14£ do 27£ za avtodom in 3 osebe.
Ni komentarjev:
Objavite komentar